Gryka idealna w diecie bezglutenowej!

Gryka, ryż, kukurydza, proso, amarantus, quinoa, oraz produkty z tych zbóż stanowią podstawę diety bezglutenowej.

Dieta ta jest przeznaczona przede wszystkim dla osób cierpiących na celiakie lub nadwrażliwość na gluten, jednak w swojej pracy spotkaliśmy się z osobami, które cenią sobie jej zbawienny wpływ na dolegliwości wynikające z innych zaburzeń takich jak: zaburzenia ze spektrum autyzmu, stwardnienie rozsiane, reumatyzm i wiele, wiele innych.

W codziennej diecie możemy wykorzystać takie produkty z gryki jak:

  • kasza gryczana (prażona – palona, biała – niepalona);
  • otręby gryczane;
  • płatki gryczane;
  • mąka gryczana;
  • mielona łuska gryki;
  • miód gryczany;

W dobie internetu nie ma żadnego problemu, żeby znaleźć 1001 przepisów z gryką, a ze względu na jej bogate wartości odżywcze (o kaloriach nie mówmy ;), kasza gryczana zawiera przede wszystkim masę witamin i mikroelementów, szczególnie: wit. z gruby B, fosfor, magnez, miedź, mangan) zachęcamy do częstszego wykorzystywania!

Ja dzisiaj na obiad planuje gryczotto z warzywami i pieczonym burakiem!